سئو چیست؟ آشنایی با مفاهیم سئو

سئو چیست؟ به دسته ای از فرآیندهای پیوسته‌ای که در داخل سایت و بیرون از سایت انجام می دهیم با این هدف که کلمات یا عبارات کلیدی انتخاب شده در صفحات سایت ما در نتایج جستجو موتورهای جستجو نمایش داده شود و منجر به کسب رتبه‌های بهتر و افزایش بازدیدکنندگان می‌شود را سئو می‌گویند. سئو […]

سئو (seo) چیست؟و چگونه باعث رشد کسب و کارهای آنلاین می شود؟

سئو چیست؟ به دسته ای از فرآیندهای پیوسته‌ای که در داخل سایت و بیرون از سایت انجام می دهیم با این هدف که کلمات یا عبارات کلیدی انتخاب شده در صفحات سایت ما در نتایج جستجو موتورهای جستجو نمایش داده شود و منجر به کسب رتبه‌های بهتر و افزایش بازدیدکنندگان می‌شود را سئو می‌گویند.

سئو روشی برای کسب افزایش ترافیک با کیفیت از طریق نتایج جستجو ارگانیک است. یکی از راه‌هایی که کاربران می‌تواند محتوا و اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین به دست بیاورند از طریق جستجوی ارگانیک است. ارتقای رتبه‌بندی بالاتر می‌تواند به افزایش ترافیک ارگانیک یک وب سایت تبدیل شود.

سئو شامل سه روش فنی یا تکینکال، استراتژی بازاریابی محتوایی و سئو خارجی است که با هدف هماهنگی با بهترین نیازهای الگوریتم مونورهای جستجو انجام می‌شود.

مهمترین مزیت رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص این است که می‌توانید ترافیک رایگان به وب سایت خود را در هر زمان دریافت کنید.

سئو (seo) یا اس ای اُ مخفف عبارت «Search Engine Optimization» به معنای بهینه سازی موتور جستجو است.

زمانی که یک کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید، یک فهرست از نتایج جستجو در صفحات مختلف به شما نشان می‌دهد. به این صفحات «SERP» گفته می‌شود. SERP مخفف عبارت «Search Engine Results page» است.

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

سئو یکی از زیر مجموعه های بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود و تفاوت‌هایی با سایر ابزار ها و روش های بازاریابی آنلاین دارد.

بازاریابی آنلاین به دو بخش بازاریابی برونگرا (outbound marketing) و بازاریابی درونگرا (inbound marketing) تقسیم می‌شود.

بازاریابی برونگرا شامل تبلیغات کلیکی (ppc)، تبلیغات بنری و همسان سازی و اینفلوئنسر ماریکتینگ و …هست.

این فعالیت ها بازدهی کوتاه مدت دارند و تا زمانی ارزشمند هستند که به طور مستمر استفاده شود؛ به محض متوقف کردن این فعالیت ها باعث کاهش آمار بازدید کننده و لید و حتی منجر به از دست رفتن کانال بازاریابی خود مواجه می‌شوید.

بازاریابی درونگرا شامل سئو و بازاریابی محتوایی هست و نسبت بازاریابی برونگرا اثربخشی دائمی در کسب و کار شما دارد و حتی این دو فعالیت متوقف شود تا مدت‌ها سودآور است.

استفاده از ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی بر اساس نوع فعالیت، هم برونگرا و هم درونگرا محسوب می‌شوند.

سئو فرآیندی بلند مدت است و برای موفقیت نیاز به تلاش و زمان زیادی دارد و اگر به درستی اجرا شود باعث افزایش بازدید کننده به صورت ارگانیک می‌شود و در نتیجه افزایش قیف فروش کسب و کار شما را به همراه دارد.

3 عامل اصلی و مهم در سئو چیست؟

3 عامل اصلی منجر به موفقیت سئو هر سایت می شود که عبارتند از:

  • سئو تکنیکال
  • سئو داخلی
  • سئو خارجی

سئو تکنیکال

سئو فنی مانند یک نقشه راه برای ربات های موتور جستجو عمل می کند. در طی فرآیند بهینه‌سازی، وب سایت شما به ربات های موتور جستجو کمک می کند تا صفحات را پیدا کرده، بخزند(Crawel)، درک کنند و فهرست(Indexing) کنند. هدف از این کار بهبود رتبه بندی ارگانیک است.

سئو داخلی

سئو داخلی، فرآیند بهینه سازی محتوای وب سایت بر اساس کلمات کلیدی خاص برای موتورهای جستجو و کاربران است. مهمترین عناصر سئو داخلی شامل بهینه سازی برچسب های عنوان، عنوان ها، محتوا و همچنین تجربه کاربر با مجموعه ای از کلمات خاص کلیدی است.

سئو خارجی

سئو خارجی، مجموعه فعالیت هایی که در خارج از سایت برای افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو انجام می شود. ایجاد بک لینک، رپورتاژ آگهی، تعامل و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، از جمله اقدامات رایج در سئو خارجی است.

استراتژی سئو

استراتژی سئو یک برنامه دقیق برای بهبود رتبه‌بندی صفحات یک وب سایت در موتورهای جستجو به منظور جذب ترافیک ارگانیک بیشتر است. استراتژی سئو شامل سئو فنی، سئو داخلی، سئو خارجی، استراتژی بازاریابی محتوا و تجربه کاربری است.

محتوای جدول